ترفند کامپیوتر

8 ترفند کامپیوتری برای زندگی آسان!

با پیشرفت علم و دیجیتالی شدن اکثر فعالیت های مکاتبه ای اکثر مردم باید طریقه ی استفاده از رایانه را بدانند. مانند اینکه سیستم خود را روشن کنید در اینترنت بگردید و چیزی جستجو کنید و یا نوشته ای بنویسید و آن را چاپ کنید. پس باید دانش اولیه استفاده از رایانه را بلد باشید.

با این حال شاید برای اینکه اصول اولیه کامپیوتر را بلد باشید تلاش فراوانی بکنید. زمانی زیادی را تلف کنید و قطعا شاید نیاز داشته باشید یک یا دو کامپیوتر را از پنجره به بیرون پرت کنید!

پس از تسلط به اصول اولیه شما نیاز دارید تا زمان بیشتری را صرفه جویی کنید، پس این چند ترفند ساده و بسیار کاربردی را بیاموزید تا بسیار سریع تر به کارهای خود برسید.

ترکیب دکمه های Ctrl + Backspace

نگه داشتن دکمه ی backspace برای حذف چند حرف مخصوصا زمانی که حروف تایپ شده طولانی باشد بسیار زمانبر است. برای اینکه یک کلمه را در آن واحد پاک کنید از ترکیب دکمه های Ctrl و backspace همزمان استفاده نمایید.

ترکیب دکمه ها ی Alt + TAB

اگر میخواهید از یک پنجره ی باز به یک پنجره ی باز دیگر بروید ( به عنوان مثال : از پنجره ی مرورگر به پنجره ی اکسل) با استفاده از ترکیب این دو دکمه به سرعت میتوانید به پنجره ی دیگر منتقل شوید. این سرعت عمل زمانی بیشتر احساس میشود که ماوس نداشته باشید و مجبور باشید از پد تعبیه شده روی لپتاپ استفاده کنید!

ترکیب دکمه های Ctrl + W

وقتی چندین سایت مختلف را باز نگه داشته اید میتوانید با ترکیب دکمه ی w و Ctrl به راحتی صفحه ای که فعال هست را ببنید و به همین ترتیب میتوانید تمام صفحات را ببندید.

ترکیب دکمه های Ctrl + L

اگر به ماوس دسترسی ندارید و یا حوصله ی دسترسی به ماوس را ندارید میتوانید از ترکیب این دو دکمه برای فعال کردن نوار آدرس استفاده کنید.

روش Shake!

اگر پنجره های باز زیادی دارید و حوصله ی شلوغی در کامپیوتر خود را ندارید با استفاده از ماوس پنجره ی فعال را نگه داشته و به سرعت تکان دهید خواهید دید که تمام برنامه ها و پنجره های باز را به حداقل می رساند تا بتوانید به راحتی کار کنید.

ترکیب دکمه های Win + D

اگر میخواهید تمام پنجره ها و برنامه های باز را مینیمایز کنید با ترکیب این دو دکمه دسکتاپ شما به نمایش درخواهد آمد.

ترکیب دکمه های Ctrl + T

وقتی در اینترنت هستید و میخواهید در مرورگر خود یک پنجره ی جدید باز کنید از ترکیب این دو دکمه میتوانید استفاده کنید.

ترکیب دکمه های Win + L

اگر میخواهید خیلی سریع کامپیوتر خود را ترک کنید و وقت این را ندارید که تمام پنجره های موجود را ببندید و سیستم خود را خاموش کنید. میتوانید با ترکیب این دو دکمه خیلی سریع کامپیوتر خود را قفل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *