تکنولوژی

یوتیوب ویژگی‌های NFT را برای سازندگان بررسی خواهد کرد

مدیر اجرایی یوتیوب روز سه‌شنبه گفت که یوتیوب در حال بررسی ویژگی‌هایی برای سازندگان ویدیوی خود است تا از توکن‌های غیرقابل تعویض استفاده کنند و به جدیدترین شرکت فناوری تبدیل شود که به شوق کلکسیون‌های دیجیتال که در سال گذشته منفجر شده است، دست پیدا کرده است.

ما همیشه بر گسترش اکوسیستم YouTube تمرکز کرده‌ایم تا به سازندگان کمک کنیم

سوزان وویچیکی

سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب در نامه‌ای در این باره نوشت: «ما همیشه بر گسترش اکوسیستم YouTube تمرکز کرده‌ایم تا به سازندگان کمک کنیم از فناوری‌های نوظهور، از جمله مواردی مانند NFT، سرمایه‌گذاری کنند، در حالی که همچنان به تقویت و بهبود تجربیاتی که سازندگان و طرفداران در YouTube دارند، ادامه می‌دهیم. اولویت های 2022 شرکت NFT ها نوعی دارایی دیجیتال هستند که در بلاک چین فناوری ثبت سوابق وجود دارند. آنها طی سال گذشته شاهد افزایش محبوبیت بوده‌اند، به طوری که مردم آثار هنری و ویدیوهای برجسته از بازی‌های ورزشی را به عنوان NFT خریداری می‌کنند. بر اساس داده‌های ردیاب بازار DappRadar، فروش NFT در سال 2021 به حدود 25 میلیارد دلار رسید، اگرچه نشانه‌هایی از کاهش رشد در پایان سال وجود داشت. سخنگوی YouTube Alphabet Inc از به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر در مورد ویژگی های بالقوه NFT که اولین بار توسط Bloomberg News گزارش شده بود، خودداری کرد.


هفته گذشته، Twitter Inc از راه اندازی ابزاری خبر داد که از طریق آن کاربران می توانند NFT ها را به عنوان تصاویر پروفایل شش ضلعی به نمایش بگذارند. فایننشال تایمز این ماه گزارش داد که شرکت متا پلتفرم در حال کار بر روی راه هایی است که به کاربران اجازه می دهد NFT ها را در فیس بوک و اینستاگرام بسازند و بفروشند. در ماه دسامبر، آدام موسری، رئیس اینستاگرام گفت که این شرکت در حال بررسی NFT است. برنامه ویدیوی کوتاه محبوب TikTok در ماه سپتامبر وارد این جنون شد و مجموعه NFT را معرفی کرد که توسط برخی از سازندگان برتر آن طراحی شده است. Reddit Inc همچنین در حال کاوش در این فضا بوده است: فهرست‌های شغلی اخیر این شرکت در لینکدین برای چندین نقش مهندس برای “تیمی به سرعت در حال رشد که هدف آن ایجاد بزرگترین اقتصاد خالق در اینترنت است، توسط سازندگان مستقل، کالاهای دیجیتال، و NFTها، تبلیغ می‌شود.

” (گزارش توسط الیزابت کالیفورد در نیویورک؛ ویرایش توسط لیزا شوماکر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *